30 November 2007, 22:19
bedankt voor de tips,
vandaag heeft mijn nieuwe D24TIC motor (6 cil. diesel)voor het eerst gelopen in m'n 240
helaas sputterd de turbo olie mee met de uitlaatgassen.......
nog even met een prof gebeld en hij gaf de tip vooral te kijken naar de retour-zijde van de olie of die wel vrij terug het carter in kan stromen....
nog extra gecontroleerd maar helaas,zo vrij als wat
ook nog de olievuldop verwijderd om drukopbouw in het carter helemaal uit te sluiten, helaas zonder verbetering
asje heeft normale speling
wel moet gezegd worden dat de uitlaat niet aangesloten is,dwz je kijkt zo op het uitlaat-turbinewieltje
dit zal wel wat schelen voor de tegendruk maar stationair bouw je natuurlijk ook niet veel tegendruk op.
de hoeveelheid olie die meekomt in 5minuten stationair draaien is 1 theelepel
volgens mij gewoon te veel, ik zit niet te wachten op een totaal versmeerd uitlaadsysteem.
alle ideëen / adressen voor nieuwe / goede gebruikte turbo's zijn welkom!!!!
enige aanpassingen geen punt
vandaag heeft mijn nieuwe D24TIC motor (6 cil. diesel)voor het eerst gelopen in m'n 240
helaas sputterd de turbo olie mee met de uitlaatgassen.......
nog even met een prof gebeld en hij gaf de tip vooral te kijken naar de retour-zijde van de olie of die wel vrij terug het carter in kan stromen....
nog extra gecontroleerd maar helaas,zo vrij als wat
ook nog de olievuldop verwijderd om drukopbouw in het carter helemaal uit te sluiten, helaas zonder verbetering
asje heeft normale speling
wel moet gezegd worden dat de uitlaat niet aangesloten is,dwz je kijkt zo op het uitlaat-turbinewieltje
dit zal wel wat schelen voor de tegendruk maar stationair bouw je natuurlijk ook niet veel tegendruk op.
de hoeveelheid olie die meekomt in 5minuten stationair draaien is 1 theelepel
volgens mij gewoon te veel, ik zit niet te wachten op een totaal versmeerd uitlaadsysteem.
alle ideëen / adressen voor nieuwe / goede gebruikte turbo's zijn welkom!!!!
enige aanpassingen geen punt