14 October 2007, 21:37
Ik heb de APK van mijn 245GL (1981) bij de Volvo-dealer laten doen. Er werd ook afgekeurd vanwege een te hoge CO, oorzaak: aanzuigen valse lucht langs de pakking van het inlaatspruitstuk en langs de behuizing van de injectoren. Advies was om de pakking en de O-ringen van injectorhouder en injectoren zelf te vervangen. Vandaag gedaan en alles weer in elkaar geschroefd, meteen ook het koelsysteem doorgespoeld met chemische cleaner en daarna gevuld met nieuwe koelvloeistof. Starten en lopen, trekt al veel beter, dus op naar de herkeuring!
Ga nog wel de injectoren laten cleanen bij Autobedrijf Het Oosten in Enschede, daar hebben ze een speciaal ASNU-apparaat staan. Hopelijk loopt ie dan ook weer wat ronder (nu pruttelt hij nog een beetje in stationair).
Ga nog wel de injectoren laten cleanen bij Autobedrijf Het Oosten in Enschede, daar hebben ze een speciaal ASNU-apparaat staan. Hopelijk loopt ie dan ook weer wat ronder (nu pruttelt hij nog een beetje in stationair).
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com