30 September 2007, 18:03
verschil tussen de late B230FK (lpt) en B230FT is niet groot. alleen de wastegate actuator is anders als je puur naar de mechanica kijkt. Ook heeft de FK luchtfilterbox minder openingen. Wat een belangrijk verschil is is dat de computers net wat anders zijn, die van de FK zijn (heel vaak) zodanig anders dat ze minder uitgebreide mapping hebben voor hogere turbodruk. met een chippie zo up te graden hoor. Ik heb nu FK computers erin en die zijn gechipt, werkt nu ook goed op een B230F
een B230F+T lijkt me ook leuk, maar dan zou ik de echt hoge turbodruk alleen met Ethanol (E85) rijden. das nice spul! lekker hoog oktaangehalte, verbrand snel enzo... zelfs een standaard B230F die licht is aangepast is al flink sneller er mee is mijn ervaring.
Ik heb ook geïnvesteerd in een Wideband lambdasonde, das tegenwoordig erg goedkoop (ruwweg vanaf 120 euro) en je kunt gelijk de oude vermoeide standaard lambda sonde eruit gooien....
een B230F+T lijkt me ook leuk, maar dan zou ik de echt hoge turbodruk alleen met Ethanol (E85) rijden. das nice spul! lekker hoog oktaangehalte, verbrand snel enzo... zelfs een standaard B230F die licht is aangepast is al flink sneller er mee is mijn ervaring.

Ik heb ook geïnvesteerd in een Wideband lambdasonde, das tegenwoordig erg goedkoop (ruwweg vanaf 120 euro) en je kunt gelijk de oude vermoeide standaard lambda sonde eruit gooien....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni