27 September 2007, 19:49
Hoho, er zijn wel 2 verschillende compressieverhoudingen !
Maar om heel eerlijk te zijn zou ik me daar helemaal niet druk over maken. Op LPG kan je een beetje meer compressie best gebruiken en als je enkel op benzine rijdt dan gaat het prima. Mocht je problemen hebben dan dien je Euro98 te tanken. Wel in de gaten houden of de motor niet pingelt. Dat is slopend. De standaard turbo's op deze motoren gaan tot ongeveer 0,9-1 bar wat overeenkomt met een kleine 200 pk. De afgeregelde druk is veel lager, je dient een manual boost controller in de wastegate leiding op te nemen. Dit is niet meer dan een kraantje dat lucht laat weglekken uit de waste-gate. Hou wel je mengsel in de gaten. Een te arm lopende motor gaat eerder pingelen en een pingelende motor gaat spoedig stuk.
Maar om heel eerlijk te zijn zou ik me daar helemaal niet druk over maken. Op LPG kan je een beetje meer compressie best gebruiken en als je enkel op benzine rijdt dan gaat het prima. Mocht je problemen hebben dan dien je Euro98 te tanken. Wel in de gaten houden of de motor niet pingelt. Dat is slopend. De standaard turbo's op deze motoren gaan tot ongeveer 0,9-1 bar wat overeenkomt met een kleine 200 pk. De afgeregelde druk is veel lager, je dient een manual boost controller in de wastegate leiding op te nemen. Dit is niet meer dan een kraantje dat lucht laat weglekken uit de waste-gate. Hou wel je mengsel in de gaten. Een te arm lopende motor gaat eerder pingelen en een pingelende motor gaat spoedig stuk.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl

