23 September 2007, 11:21
de iets latere B230F motoren hebben de juiste drukregelaar voor de turbo. (3 bar)
ik heb "gewoon" de vorweerstanden erin gezit (in serie met de injectoren) en de turbo computers van mn 940 ingeplugd. rijd ook goed op een B230F alleen ietsje minder snel op sommige toerengebieden.
Leuk aan de latere computers is dat je ook makkelijk een Efan aan kunt sluiten (de originele 940 2 speed fan heb ik r nu in zitten)
16V is leuk maar als je al ziet wat er met de 8v bereikt kan worden dan hoef je noet zo snel 16V te gaan. leuk aan de 16V motor (turbo versie) is de leuke turbo en de gesmede zuigers enzo. lijkt me een erg sterk blok.
ik heb "gewoon" de vorweerstanden erin gezit (in serie met de injectoren) en de turbo computers van mn 940 ingeplugd. rijd ook goed op een B230F alleen ietsje minder snel op sommige toerengebieden.
Leuk aan de latere computers is dat je ook makkelijk een Efan aan kunt sluiten (de originele 940 2 speed fan heb ik r nu in zitten)
16V is leuk maar als je al ziet wat er met de 8v bereikt kan worden dan hoef je noet zo snel 16V te gaan. leuk aan de 16V motor (turbo versie) is de leuke turbo en de gesmede zuigers enzo. lijkt me een erg sterk blok.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

