9 September 2007, 15:24
Kopervet mag dan wel stroom geleiden, maar het is geen vloeibaar koper! M.a.w. het geleidt een stuk slechter dan een schone bougie in een 'droog' gat. Daarbij kan kopervet gaan aankoeken met alle ellende van dien (bougies niet meer los etc). Vergeet ook niet dat een ingevette bout (of bougie for that matter) makkelijker in een schroefdraad draait en je ze dus heel gemakkelijk te vast zet.. En een bougie moet echt niet vaster dan 25 a 30 Nm.
Keramisch vet heeft het voordeel dat het veel temperathuursbestendiger is dan kopervet. B.v. bij de remmen zie je dat keramisch vet probleemloos blijft zitten terwijl het kopervet toch echt in hoeveelheid afneemt
Ook uitlaatdelen (moeren, schroeven, etc) zijn gebaat bij keramisch vet. Dan krijg je het tenminste nog een keer los, ook de turbomotoren.
Gr 8)
Keramisch vet heeft het voordeel dat het veel temperathuursbestendiger is dan kopervet. B.v. bij de remmen zie je dat keramisch vet probleemloos blijft zitten terwijl het kopervet toch echt in hoeveelheid afneemt

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter