23 October 2005, 20:42
nee normaal heb je die knocksensor niet nodig, mits je gewoon niet aan je turbodruk enzo gaat pielen. Maar als je meer power wil en dus de druk op voert kan het zo zijn dat je een te arm mengsel hebt en dus knock op hogere toerentallen (+4000tpm bijv.) krijgt en dat hoor of voel je absoluut niet. Maar gaat wel ten koste van je motorblok op een gegeven moment.
Dus ik zeg...laat je het allemaal redelijk standaard, niks aan doen. Wil je tunen..zou ik er toch over nadenken.
enne..is het niet zo dat de B23FT standaard met katalysator uitademt en de B21ET nooit? En dat je dus daarom weinig verschil meer hebt tussen de configuraties? Ofwel, milieutechnieken werken het vermogen tegen.
Dus ik zeg...laat je het allemaal redelijk standaard, niks aan doen. Wil je tunen..zou ik er toch over nadenken.
enne..is het niet zo dat de B23FT standaard met katalysator uitademt en de B21ET nooit? En dat je dus daarom weinig verschil meer hebt tussen de configuraties? Ofwel, milieutechnieken werken het vermogen tegen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"