Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemen bij 1979 245 modificatie tot 245 turbo
#1
Mijn restauratieproject van een 1979 GL tot een 245 turbo B21et, is al zeer ver gevorderd. De motor ligt er gereviseerd in, de carrosserie is nu weer geheel hard en staat in de primer. Nu wilden wij echter de klokkenwinkel ook origineel turbo hebben. Om die reden hebben wij het dashboard van het 1979 model eruit gehaald en vervangen voor een Turbo dashboard met ruimte voor de klokken boven de middenconsole. Alles past verder prima, alleen bij het aansluiten van het 'dashboard deel' met de kilometerteller en alle systeemlampjes etc, blijkt nu een probleem. Eerder heb ik personen gesproken, die aangaven dat dit geen problemen zou geven. De stekkeraansluitingen achter op de dashboard delen zijn identiek en dat kun je dus gewoon overzetten.

Nu blijkt dit bovenstaande verhaal helaas niet helemaal te kloppen. Bij het aansluiten van het nieuwe dashboard kloppen vele lampjes niet meer en zijn in verschillende standen van het contact functies ineens niet meer bruikbaar. Een voorbeeld hiervan is dat als de alarmlichten aan staan, alleen het linker groene pijltje en het accu lampje gaan knipperen!!!! Als het contact in stand 2 staat knippert het helemaal niet meer en lijkt alles te branden. Dashboardverlichting brand verder helemaal niet. Zaken als grootlicht ect. echter weer wel in orde.

Nu is het probleem dat het oude dashboard inmiddels niet meer bestaat. Ik zal het dus met de nieuwe variant moeten doen. de cockpit van de 1979 variant is verder ook te klein om in het huidige deel teruggeplaatst te kunnen worden.

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Zijn in de twee gevallen (zie foto's) de functies in de 'cockpitjes' wel het zelfde en verschillen alleen de volgorde van de kleuren van de draden op de ronde en maanvormige stekkers, zodat het wisselen van de draden de oplossing geeft, of heb ik nu in zijn geheel een heel groot probleem en zal ik opnieuw opzoek moeten naar een 1979 er dashboard!?

[Afbeelding: dscf4736tl5.th.jpg]

[Afbeelding: dscf4739ht9.th.jpg]

Wellicht dat er dus mensen zijn die hier ervaring mee hebben of specifieke schema's hebben van de aansluitingen op de ronde en maanvormige stekkers.

Alle tips zijn welkom.

groet,

Daan
Antwoord


Berichten in dit topic
Problemen bij 1979 245 modificatie tot 245 turbo - door daanheijn - 21 June 2007, 16:34

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo naar LH 2.4 HansDAF 0 111 20 July 2025, 23:42
Laatste bericht: HansDAF
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 3.088 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.975 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.647 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.794 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.430 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.117 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 8.211 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.435 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 12.137 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)