13 October 2005, 21:13
scimitar schreef:Dat van die estates heb ik ook gehoord / gelezen.
En ook dat "Belgen" roestgevoeliger zouden zijn. Ik heb wel eens een (toen 7 ? 8 jaar oude) 240 gezien, uit midden jaren '80, die serieus verrot was. Dit was een Belg. Een 4 deurs sedan in metallic kleur.
Het is een hardnekkig verhaal maar dat dus niet waar
Het staal komt uit dezelfde fabriek (in Zweden!)die dat van overal ter wereld koopt.
Het wordt in Torslanda geperst etc etc en dan naar Belgi? vervoerd, of niet.
Dat komt gewoon vandezelfde rol als die uit Zweden.
Vervolgens worden de delen of in Zweden of in Belgi? aan elkaar gemaakt.
Wel is het zo dat er in een tussenliggende periode relatief slecht staal is gebruikt, met veel schroot er in. maar ook weer in beide landen gebruikt.
Ondertussen is dat probleem ook weer onder controle trouwens.
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004