Berichten: 244
Topics: 47
Lid sinds: Jun 2005
is een glt altijd een turbo?
nu ik een turbo heb let ik iets beter op maar zie het niet.
de turbo's hebben vaak turbo op de grill en op de achterklep staan.
glt's niet.
is de glt een luxe uitvoering?
L DL GL GLT? zoiets?
ben benieuwd...
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Berichten: 288
Topics: 31
Lid sinds: Aug 2007
Volgens mij is het GL, GLE, GLT enz gewoon de aanduiding van het niveau van uitrusting.
245 GL => B230F aka De Rooie
Berichten: 244
Topics: 47
Lid sinds: Jun 2005
net zoals bij citroen en mercedes.
TD staat voor touring ??? diesel ipv turbo.
sukkels...
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Ik denk dat de GLT de meest luxe uitgevoerde 240 is. De turbo modellen hebben ook al deze opties dus zijn dit GLT Turbo's, maar worden ze geen GLT meer genoemd, maar 240 Turbo.
Een GLT is dus geen turbo.
Berichten: 244
Topics: 47
Lid sinds: Jun 2005
Dirk242 schreef:Ik denk dat de GLT de meest luxe uitgevoerde 240 is. De turbo modellen hebben ook al deze opties dus zijn dit GLT Turbo's, maar worden ze geen GLT meer genoemd, maar 240 Turbo.
Een GLT is dus geen turbo.
iek begraip.
waar staat die T dan voor?
Grand Luxe T........
Terrestial?
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Berichten: 3.256
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Gelukkig bestaat er een Wiki voor de 240
Wikipedia: Volvo 200 Series
GLT: Grand Luxe Touring
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
In hoofdlijnen kun je zeggen dat de 240 GLT een "opgeleukte" uitvoering is.
Nu kan ik alleen voor de nederlandse uitvoeringen zeggen dat de GLT hier alleen in 1988 en '89 is geleverd en een 240 zonder Turbo is maar wel de uiterlijke kenmerken van de Turbo had,zijnde 15" Virgovelgen,blackline,ribbelpluche bekleding en een toerenteller.
Inmiddels zijn er redelijk wat import 240's in NL waaronder ook 240 GLT van begin jaren tachtig echter zonder Turbo.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat mijn 245 Turbo uit 1984 officieel op het kenteken 240 GLT heette en dit was een originele NL auto.
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Helemaal juist: de eerste tubo's in NL (t/m 83 of 84) hebben op kenteken idd staan 240 GLT. Laatste jaar heetten ze ook op kenteken TURBO.
1 aanvulling: ook rond 83/84 zijn in NL officieel GLT's geleverd, dwz de snel uitziende maar toch niet zo snelle 240 zonder turbo. Hadden naast de opties die hierboven genoemd zijn ook gasgevulde schokdempers en dikkere (turbo) stabi's. Zijn bijna allemaal op de sloop beland wegens roest, blijkbaar was het alleen de moeite waard om de turbo's op de weg te houden.
De 88/89 GLT roest trouwens ook als een gek (bodem).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 24
Topics: 2
Lid sinds: Mar 2008
Ik heb net mijn orginele deel I bekeken:
Afgegeven: 2 JAN 1981 (nog met originele stempel)
Type: 244 TURBO
Het is natuurlijk geen 245, maar er staat toch wel TURBO!
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
oh?
Dat is dan anders dan ik dacht, m'n broertje heeft er nl eentje van 83 en die staat als GLT vermeld en mijn 85-ers zijn beiden turbo op kenteken. Dan is het dus wat vager wanneer ie als GLT werd vermeld....
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...