7 October 2005, 10:11
Hi Gerben
Ik heb het relais open gehad om te kijken of er inderdaad een los contactje in zat, maar heb deze niet (meteen) kunnen vinden. Zal hem nog eens een keertje aan een betere inspectie onderwerpen.
Trouwens een tweede hands relais is ?10. Deze heb ik dus er maar in gezet.
Van het losraken van de contactpunten/solderingen is een bekent verschijnsel. Dat had ik bij mijn motor ook (Radio en CB). Ook hier heb ik gewoon alle solderingen opnieuw gesoldeerd en alle problemen waren de wereld uit.
Ik denk dat door trillingen en oxidatie de contacten verbroken worden. Een relais gaat nog al heftig te keer als je dat op soldeerniveau bekijkt.
carlos
Ik heb het relais open gehad om te kijken of er inderdaad een los contactje in zat, maar heb deze niet (meteen) kunnen vinden. Zal hem nog eens een keertje aan een betere inspectie onderwerpen.
Trouwens een tweede hands relais is ?10. Deze heb ik dus er maar in gezet.
Van het losraken van de contactpunten/solderingen is een bekent verschijnsel. Dat had ik bij mijn motor ook (Radio en CB). Ook hier heb ik gewoon alle solderingen opnieuw gesoldeerd en alle problemen waren de wereld uit.
Ik denk dat door trillingen en oxidatie de contacten verbroken worden. Een relais gaat nog al heftig te keer als je dat op soldeerniveau bekijkt.
carlos
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering

