6 October 2005, 20:23
Funsdaf schreef:Heb je dat kapotte relais nog?
Mijn eigen relais was nl. ook kapot, maar deze heb ik heel eenvoudig kunnen repareren, slechts 5 min werk als je weet wat je moet doen.
Ik zou graag willen weten of dit bij mij een toevalstreffer is of dat alle relais (heb gehoord dat ze nogal eens kapot gaan) hetzelfde probleem hebben.
Dan kan ik hier ook een mooi verslagje nerzetten over hoe te repareren.
Die dingen zijn nl. duur genoeg.
of iemand anders nog kapotte brandstofpomprelais liggen die deze aan mij beschikbaar willen stellen?
Niet om je het gras voor de voeten te willen wegmaaien, maar ik ben wel erg nieuwsgierig... De 850 kent nl. exact hetzelfde euvel. Ook deze relais' zijn knetterduur (80 tot 110 euro heb ik gehoord). De oorzaak is 2-ledig: ofwel (meestal) de contacten van het schakelgedeelte op de printplaat zijn gescheurd (opnieuw solderen dus) ofwel de contactpunten zijn verbogen (terugbuigen dus).
Ik ben benieuwd wat bij deze relais' de oorzaak is!
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter

