9 May 2007, 21:55
beste mensen,
Onlangs heb ik een 244GL van mei 1982 uit Belgie geimporteerd waarvan het schuifdak dichtgekit is.
Graag zou ik dit weer open willen maken, maar het dak zit tevens licht scheef verzonken in het dak (voor net iets lager dan achter).
Wat kan ermee aan de hand zijn en welke onderdelen (behalve hoogstwaarschijnlijk de rubbers...) dienen vervangen te worden om het (handbediend) schuifdak weer werkend te krijgen?
Graag zou ik dit van de zomer eens uit willen gaan zoeken wanneer het risico op slecht weer minder is.
Mocht er iemand tips hebben, dan zijn deze meer dan welkom! Alvast bedankt!!
Onlangs heb ik een 244GL van mei 1982 uit Belgie geimporteerd waarvan het schuifdak dichtgekit is.
Graag zou ik dit weer open willen maken, maar het dak zit tevens licht scheef verzonken in het dak (voor net iets lager dan achter).
Wat kan ermee aan de hand zijn en welke onderdelen (behalve hoogstwaarschijnlijk de rubbers...) dienen vervangen te worden om het (handbediend) schuifdak weer werkend te krijgen?
Graag zou ik dit van de zomer eens uit willen gaan zoeken wanneer het risico op slecht weer minder is.
Mocht er iemand tips hebben, dan zijn deze meer dan welkom! Alvast bedankt!!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)