22 April 2007, 09:52
v40jlt4 schreef:Jw240 schreef:klinkt goed....
de klemmen die er bij zitten, zijn die ook RVS?
Ik heb gisteren bij speektuning een 3" JT/SAM set besteld voor de 240, met 2 dempers. over de achteras.
Het eerste dat zal zijn doorgeroest is de downpipe denk ik, die maak ik dan wel opnieuw van rvs..
Ik ga er sowieso nog een katalysator inzetten.
Ik denk idd ook dat de downpipe, vanwege dezelfde reden, de hitte, het langste meegaat.
Wat voor een kat denk je aan?
Ik overweeg hetzelfde, weer een jt-tuning uitlaat (zit ook op de v40) en dan zelf een race/sportkat eronder.
(of een RVS geval laten maken, lastige keuze)
De jt uitlaat ziet er nog steeds goed uit, na 1 jaar en 9 maanden. Maar ja, da's niet erg lang.
Een "echte" racekat, met 100cpi kost al gauw 275 euro.
een 200cpi geval zag ik bij vms (volvomotorsports) voor $129 oid.
ok, dan is het mss toeval geweest dat bij onze 240 (niet turbo) de downpipe zo snel weg was een andere oorzaak (steen ertegen oid, het enige dat ik weet is dat ie vervangen is). iig heeft gewoon staal wel moeite met de grote hitte aan het begin van de uitlaat, maar de achterkant heeft blijkbaar nog veel meer moeite door het vocht. Bedankt voor de info.
Misschien een paar gaatjes tbv de onwatering in de dempers? Had ik nu maar voor ferrita gekozen ;D
Ik heb op ebay.de gekeken en daar zijn ze ook best duur. Een 'echte' racekat is dat wel wat voor over de weg? ik heb me een keer laten vertellen dat die erg langzaam opwarmen. Ik zal nog eens navragen.
Via wat googlen heb ik een paar ndrlandse bedrijven gevonden die katalysatoren verkopen, ook grote en metaalkats, ik zal eens mailen.
Mag je trouwens een kat monteren die geen E-nummer heeft? Ik wil wel nog zonder gedoe door de keuring komen......
wat is het beste? 100 cellen, 200 cellen, metaal/keramisch (metaal lijkt me het beste), ik wordt een beetje gek van die termen die je op ebay.de ziet, iedereen beweert een kat te hebben die geschikt is voor de gekste vermogens/motoren.....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni