10 April 2007, 20:18
jos245 schreef:Hetzelfde wat gisteren bij mij gebeurde toen ik het mechanisme oppakte met een hand is waarschijnlijk ook bij gebeurd: als je een van de stangetjes naar voor of naar achter beweegt schiet het ijzeren koord van de ronde geleider.( Er zitten overigens op elke geleider 2 ijzeren koordjes naast elkaar.)
Dat koord krijg je niet terug op de schijf gedrukt omdat het er vrij strak omheen zit, immers zou anders het koord er ook af kunnen lopen als de ruitewissers op en neer bewegen.
Op foto 1 zie je dat er aan het uiteinde van het koord een moertje zit .Dit moet je een paar slagen loszetten om het koord weer terug over de rand van de schijf te duwen waarna je het moertje weer strakker aandraait. In het midden van het moertje kun je een fijn schroevedraaiertje plaatsen om meedraaien van het koord te voorkomen als je met een sleutel de moer verdraait.
Althans dit is hoe ik denk dat het zit na het mechanisme nog eens bekeken te hebben.
Ik weet niet of je er makkelijk bij kunt ; eerlijk gezegd vrees ik het ergste (dashboard loshalen?).
Een les voor iedereen: als je de ruitewissermotor verwisselt, zorg dan dat het stangetje dat je loshaalt niet te veel naar voor of achter beweegt anders zit je met een hoop extra werk :'(