17 March 2007, 14:34
Mede-liefhebbers,
Sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaar van een '92 240 Polar Estate. Ben dik tevreden, behalve over het verbruik. Met de 2,0l motor haal ik maar 200km op 37l gas. Dat is 1:5,4. Is dat normaal?
De vorige eigenaar reed 320km op een tank (1:8,5.) Voordat ik hem kocht heeft een tuner het 'volvo-afsluitkraantje' tussen de gastank en de carburateur verwijderd. Wellicht neemt hij daarom nu meer? Ik rij normaal, niet te hoog schakelen en niet harder dan 110, dus daar kan het niet aan liggen (rijdt met forse tegenwind zowieso niet harder).
Op dit forum zie ik mensen die wel 1:10 halen. Ik vraag me daarom af of het rendement niet hoger moet. En zo ja, hoe en waar (A'dam of L'warden e.o.) kan ik dat laten doen?
NB Er hoeft toch niet meteen zo'n megasquirt in, toch?
Sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaar van een '92 240 Polar Estate. Ben dik tevreden, behalve over het verbruik. Met de 2,0l motor haal ik maar 200km op 37l gas. Dat is 1:5,4. Is dat normaal?
De vorige eigenaar reed 320km op een tank (1:8,5.) Voordat ik hem kocht heeft een tuner het 'volvo-afsluitkraantje' tussen de gastank en de carburateur verwijderd. Wellicht neemt hij daarom nu meer? Ik rij normaal, niet te hoog schakelen en niet harder dan 110, dus daar kan het niet aan liggen (rijdt met forse tegenwind zowieso niet harder).
Op dit forum zie ik mensen die wel 1:10 halen. Ik vraag me daarom af of het rendement niet hoger moet. En zo ja, hoe en waar (A'dam of L'warden e.o.) kan ik dat laten doen?
NB Er hoeft toch niet meteen zo'n megasquirt in, toch?