14 March 2007, 20:47
PePe schreef:wij doen het zo:
rijdt de tank helemaal leeg, we schroeven de nippel er met imbus af, laatste restant LPG ontsnapt, nu is de tank helemaal leeg, haal de vlotter eruit, zaag 'm af, en zet de nippel er weer op, vul af, controleer evt. lekkage met sop of meter, klaar!
Ik heb vroeger eens de vulnippel (was toen directe vulling op de tank) losgedraaid van de tank.
Eerst via het overdrukventiel alle (dacht ik) LPG laten ontsnappen en toen voorzichtig de vulnippel eraf draaien.
Ik was al een beetje opzij gaan staan omdat ik er niet helemaal gerust op was en dat was maar goed ook want hij knalde zo ver weg dat ik een hele tijd heb moeten zoeken om hem ergens in het weiland terug te vinden.
Als ik dat ding tegen mijn hoofd had gekregen, zat ik hier nu waarschijnlijk niet te typen :-\
Wat Postma zijn vraag betreft: het mag zoiezo en daarbij vraag ik me af of ze er bij de APK iets van zeggen als je zelf een tank erbij zet: immers op je kenteken staat alleen LPG vermeld en niet hoeveel tanks je erin hebt. Bovendien weet niemand WANNEER die tweede tank erin is gezet.
Als je aan een bestaande installatie iets veranderd kun je in principe met gebruikte spullen werken dus volgens mij is dit voor een prikkie te realiseren. ;D