6 March 2007, 09:36
hallo Erik,
Doe eens even rustig man, als je leest dan zie je dat ik je er op attendeer dat je bij een europese trekhaak op moet letten dat je er een neemt voor dikke bumper.
Als je voor deze optie zou gaan ziet het er na montage gewoon uit als een normale orginele VOLVO.
De bumperzaagactie heb ik genoemd in combinatie met VERKEERDE trekhaak en niet als serieuze optie voor jou aangeboden.(dat ik ergens in GODS naam mee bezig ben klopt trouwens wel want ik geloof in Hem, het zou daarom prettig zijn als Zijn naam niet zomaar aan een uitspraak gekoppeld wordt)
De opm. over de slingerbedwinger is alleen maar ter lering en vermaak hoor, je hoort mij niet zeggen dat je je blokkie moet verkrachten.
Maar om eerlijk te zijn zou een flinke rit met een sleurhut juist goed zijn voor je motor:
Als je je blok altijd ontziet loop je de kans dat hij "lui" wordt omdat door de lagere verbrandingstemperaturen het blok eerder kans loopt koolaanslag op te bouwen met name rond de zuigerveren.
Als de veren eenmaal vast zitten loopt je compressie en daarmee je pit terug.........
Eigenlijk komt alles op de temperatuurmeter neer; eerst rustig warmrijden,dan vol belasten en op je meter in de gaten houden of er evt. teruggeschakeld mag worden om de temp. in de klim niet al te ver op te laten lopen.(iets verhoging in het GROENE vlak kan echt geen kwaad.)
Alleen in jouw geval zou ik de automatische versn.bak niet met een caravan verkrachten,die zie ik eerder als beperkende factor door zijn ouderdom (met alle eerbied voor alles wat "hij"al voor jouw 265 deed)
groetjes Jan
Doe eens even rustig man, als je leest dan zie je dat ik je er op attendeer dat je bij een europese trekhaak op moet letten dat je er een neemt voor dikke bumper.
Als je voor deze optie zou gaan ziet het er na montage gewoon uit als een normale orginele VOLVO.
De bumperzaagactie heb ik genoemd in combinatie met VERKEERDE trekhaak en niet als serieuze optie voor jou aangeboden.(dat ik ergens in GODS naam mee bezig ben klopt trouwens wel want ik geloof in Hem, het zou daarom prettig zijn als Zijn naam niet zomaar aan een uitspraak gekoppeld wordt)
De opm. over de slingerbedwinger is alleen maar ter lering en vermaak hoor, je hoort mij niet zeggen dat je je blokkie moet verkrachten.
Maar om eerlijk te zijn zou een flinke rit met een sleurhut juist goed zijn voor je motor:
Als je je blok altijd ontziet loop je de kans dat hij "lui" wordt omdat door de lagere verbrandingstemperaturen het blok eerder kans loopt koolaanslag op te bouwen met name rond de zuigerveren.
Als de veren eenmaal vast zitten loopt je compressie en daarmee je pit terug.........
Eigenlijk komt alles op de temperatuurmeter neer; eerst rustig warmrijden,dan vol belasten en op je meter in de gaten houden of er evt. teruggeschakeld mag worden om de temp. in de klim niet al te ver op te laten lopen.(iets verhoging in het GROENE vlak kan echt geen kwaad.)
Alleen in jouw geval zou ik de automatische versn.bak niet met een caravan verkrachten,die zie ik eerder als beperkende factor door zijn ouderdom (met alle eerbied voor alles wat "hij"al voor jouw 265 deed)
groetjes Jan