5 March 2007, 10:42
Marc vd Marel schreef:Onderstaand in het Engels, klopt helemaal voor de 240, 264 zal ook wel zo gaan. Voor het ontluchten zou ik een ontluchter gebruiken, staat een topic over in dit forum. Anders gaat de hoofdremcilinder hard achteruit.
Since the 240 has two separate hydraulic systems (non ABS), the recommended sequence bleeds each system separately.
The upper two piston chambers on the front calipers form an inverted "U", with a single bleeder at the highest point. The lower two piston chambers form an upright "U", with bleeders at the two high points.
(See illustrations in Bentley, p 500-1 and Haynes, p 9-13)
Either A or B can be done first:
System A:
1) Left rear
2) Left front - Upper piston chambers (single bleeder, top)
3) Right front - Upper piston chambers (single bleeder, top)
System B:
4) Right rear
5) Right front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
6) Left front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
Ik heb tot nu toe altijd de volgorde aangehouden die gebruikelijk is bij de meeste andere auto's: beginnend met de remklauw die het verst van de hoofdremcilinder zit.
Maar jouw bericht lezend , realiseer ik me dat alle ontluchtingsnippels van een remklauw tegelijkertijd ontluchten in dit geval niet de juiste manier is (vanwege de 2 gescheiden systemen).

