3 March 2007, 17:11
IK heb zelf afgelopen week wat testjes gedaan met verschillende uitlaten.
test 1; volledig standaard uitlaat alleen een andere einddemper.
test 2; 3 inch downpipe, 3inch pijp, 1x 3 inch absorptie demper
test 3; 3 inch downpipe, sidepipe ZONDER dempers.
Nou heb ik op de 1/4 mile een verschil gemeten van max 0.2 seconden.
Dit is met een standaard turbo, met een druk van 0.8 bar.
(typische situatie van de gemiddelde volvolvo rijder hier)
Dus of het prestatie-wise zal het met een standaard turbo niet heel erg veel verschil maken.
Met een grotere turbo zal het verschil pas duidelijker worden.
De standaard turbo spoolt ook niet heel erg veel eerder op.
Ik heb zelf ook een Garrett T3 zoals die in de 240 turbo's gevonden kan worden, en geen matsoebatsoe turbo.
even mijn 2 eurocentjes toegevoegd aan het verhaal
test 1; volledig standaard uitlaat alleen een andere einddemper.
test 2; 3 inch downpipe, 3inch pijp, 1x 3 inch absorptie demper
test 3; 3 inch downpipe, sidepipe ZONDER dempers.
Nou heb ik op de 1/4 mile een verschil gemeten van max 0.2 seconden.
Dit is met een standaard turbo, met een druk van 0.8 bar.
(typische situatie van de gemiddelde volvolvo rijder hier)
Dus of het prestatie-wise zal het met een standaard turbo niet heel erg veel verschil maken.
Met een grotere turbo zal het verschil pas duidelijker worden.
De standaard turbo spoolt ook niet heel erg veel eerder op.
Ik heb zelf ook een Garrett T3 zoals die in de 240 turbo's gevonden kan worden, en geen matsoebatsoe turbo.
even mijn 2 eurocentjes toegevoegd aan het verhaal
