5 February 2007, 22:12
Je hebt een K-jet injectie. Een klep sluit het spruitstuk af zodat er een explosief mengsel in het spruitstuk blijft staan. Bovendien is het traject van het mengstuk naar de inlaat zeer groot/lang waardoor er snel een arm mengsel kan optreden tijdens het starten. De systemen die goed op deze auto gemonteerd kunnen worden willen nog wel eens een backfire geven en die lijden juist bij dit type injectie tot grote schade.
Eigenlijk zou je een verdamper met een "lekkende trap" moeten monteren, maar deze mogen niet meer. Een 2e optie is het inbouwen van een G3 installatie met behulp van een motormanagement systeem zoals op mijn Volvo en waar Funs mee bezig is. Zoek eens op megasquirt projecten.
Het kan beslist wel. Er zijn horde's K-jet rijders die prima op LPG rijden. Maar vroeg of laat begint de ellende, vaak door achterstallig onderhoud of onkunde.
Eigenlijk zou je een verdamper met een "lekkende trap" moeten monteren, maar deze mogen niet meer. Een 2e optie is het inbouwen van een G3 installatie met behulp van een motormanagement systeem zoals op mijn Volvo en waar Funs mee bezig is. Zoek eens op megasquirt projecten.
Het kan beslist wel. Er zijn horde's K-jet rijders die prima op LPG rijden. Maar vroeg of laat begint de ellende, vaak door achterstallig onderhoud of onkunde.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl