Berichten: 53
Topics: 8
Lid sinds: Dec 2006
Marc vd Marel schreef:Ik bedoelde niet dat je altijd links en bovenaan moet beginnen, maar in het algemeen is het makkelijker eerst een helft te doen en dan de andere.
Dan sta je in dit geval niet ineens met een tig kilo zware deur in je handen. Voor de zekeringskast: maak van tevoren een duidelijk schema van hoe de draadjes zaten, met foto's. Er zullen er zeker een paar los gaan, of erger nog, van ellende afbreken als je ernaar wijst. Altijd accupool loshalen.
Misschien niet duidelijk genoeg getypt. Maar ik heb dus eerst de bovenste scharnier vervangen, en daarna de onderste

. Met de originele Volvo krik erbij heb je eigenlijk niet eens iemand nodig om de deur vast te houden. De deur zit dan namelijk nog vast aan in ieder geval 1 scharnier (wel een paar slagen losgedraaid). De krik kan je dan aan buitenkant van de deur plaatsen met een stuk stof ertussen voor bescherming van de lak. Wel uitgekeken dat ik de krik daar neerzette waar er genoeg "vlees" was zodat ik geen deuk in de deur zou duwen natuurlijk. Als het pootje van de krik nog naar beneden geklapt is zit er een opstaand randje aan dat pootje wat ik achter de deurrand haakte. De bovenkant van de krik drukte tegen de deur, zodat hij goed geklemd stond. Zo kon ik de scharnieren nadat ik ze had los gemaakt verwijderen door de deur omhoog te doen met de krik om zo wat ruimte te krijgen.