5 February 2007, 09:22
Bedankt voor de reacties
.
Ik dacht gister even de deurscharnieren te vervangen. Dat "even" viel mij hard tegen >
.
Ik heb de rechterdeur gedaan omdat ik dacht dat die het makkelijkst zou zijn, maar evenzogoed viel het mij flink tegen. Niks gewend waarschijnlijk ;D Vol goede moed demonteerde ik de dorpelbescherming en daarna de plastic zijbekleding van het voetencompartiment..... om er vervolgens achter te komen dat daar achter nog een gekit stuk papier zit wat losgesneden diende te worden. Ook zorgde de 220V aansluiting (Zweden) die daar zat voor wat oponthoud. Afijn, de eerster drie bouten van het onderste scharnier had ik toen al in zicht
De bovenkant was wat lastiger. Dashboardkastje er uit, luchtrooster er uit, paar schroeven van het dashboard los, en een plastic plaatje weghalen. Vervolgens kon ik er bij komen met de dopsleutel. Vervolgens heb ik de deur met de originele Volvo krik ondersteud, en mijn vrouw gehaald om de deur voor de zekerheid even vast te houden. De scharnieren zelf loshalen was een eitje, en de scharnieren tussen de deur uit vissen ging ook goed, gewoon de krik wat hoger of lager zetten. Vervolgens de "nieuwe" scharnieren ertussen, en klaar is Clara. Ehh.... niet dus :-\
Vervolgens mocht ik de deur weer passend maken, en zonder ervaring viel dat niet echt mee, maar hij zit er weer redelijk netjes in nu. Ik wilde meteen de speakers in de deur monteren, maar aangezien de bijgeleverde schroeven te lang zijn wacht ik daar nog even mee. Zometeen ga ik de rest weer inbouwen, en dan zal ik wel zien waneer ik de linker kant doe van de auto. De scharnieren die er nu in zitten zijn resectievelijk rood en grijs terwijl de auto zelf blauw is, maar dat maakt mij niet zoveel uit, hoofdzaak is dat de deuren geen staal meer raken zoals ze wel deden doordat de scharnieren stuk waren.

Ik dacht gister even de deurscharnieren te vervangen. Dat "even" viel mij hard tegen >

Ik heb de rechterdeur gedaan omdat ik dacht dat die het makkelijkst zou zijn, maar evenzogoed viel het mij flink tegen. Niks gewend waarschijnlijk ;D Vol goede moed demonteerde ik de dorpelbescherming en daarna de plastic zijbekleding van het voetencompartiment..... om er vervolgens achter te komen dat daar achter nog een gekit stuk papier zit wat losgesneden diende te worden. Ook zorgde de 220V aansluiting (Zweden) die daar zat voor wat oponthoud. Afijn, de eerster drie bouten van het onderste scharnier had ik toen al in zicht

Vervolgens mocht ik de deur weer passend maken, en zonder ervaring viel dat niet echt mee, maar hij zit er weer redelijk netjes in nu. Ik wilde meteen de speakers in de deur monteren, maar aangezien de bijgeleverde schroeven te lang zijn wacht ik daar nog even mee. Zometeen ga ik de rest weer inbouwen, en dan zal ik wel zien waneer ik de linker kant doe van de auto. De scharnieren die er nu in zitten zijn resectievelijk rood en grijs terwijl de auto zelf blauw is, maar dat maakt mij niet zoveel uit, hoofdzaak is dat de deuren geen staal meer raken zoals ze wel deden doordat de scharnieren stuk waren.