12 January 2007, 21:09
Ik had ook enorm dreunen vanaf 110 km/h, wisselend bij gasgeven/gas los, dashboardkastje klapperde ervan. Dit begon bij 80 met trilling in het stuur als van ongebalanceerde banden, dan weer niks tot 110, dan ineens kwam het plafond naar beneden. Ik heb uitgebreid de aandrijving bestudeerd en gemeten en vergeleken en de meest urgente problemen aangepakt (vooral die rubbers) maar dat hielp niks tot bijna niks.
Zelfs geprobeerd de balancering vd aandrijfas te manipuleren door er stukjes lood op te plakken, had geen invloed (niet beter of slechter). Hiermee heb ik de meest voorkomende oorzaken van aandrijfdreun wel gehad. Mijn conclusie was dat de aandrijving van de 240 best wel wat scheve rubbers, stangen en wat zoal kan compenseren.
Het waren gewoon de voorwielen. Voor en achter omgewisseld, dreunen weg, gewoon weer 130 met een beschaafde brom.
Moet er trouwens niet aan denken wat dat kost bij de Volvo dealer, garantie hopelijk?
Zelfs geprobeerd de balancering vd aandrijfas te manipuleren door er stukjes lood op te plakken, had geen invloed (niet beter of slechter). Hiermee heb ik de meest voorkomende oorzaken van aandrijfdreun wel gehad. Mijn conclusie was dat de aandrijving van de 240 best wel wat scheve rubbers, stangen en wat zoal kan compenseren.
Het waren gewoon de voorwielen. Voor en achter omgewisseld, dreunen weg, gewoon weer 130 met een beschaafde brom.
Moet er trouwens niet aan denken wat dat kost bij de Volvo dealer, garantie hopelijk?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

