Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volgorde ontluchten
#2
Onderstaand in het Engels, klopt helemaal voor de 240, 264 zal ook wel zo gaan. Voor het ontluchten zou ik een ontluchter gebruiken, staat een topic over in dit forum. Anders gaat de hoofdremcilinder hard achteruit.

Since the 240 has two separate hydraulic systems (non ABS), the recommended sequence bleeds each system separately.

The upper two piston chambers on the front calipers form an inverted "U", with a single bleeder at the highest point. The lower two piston chambers form an upright "U", with bleeders at the two high points.
(See illustrations in Bentley, p 500-1 and Haynes, p 9-13)

Either A or B can be done first:

System A:
1) Left rear
2) Left front - Upper piston chambers (single bleeder, top)
3) Right front - Upper piston chambers (single bleeder, top)

System B:
4) Right rear
5) Right front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
6) Left front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Berichten in dit topic
Volgorde ontluchten - door JoostV6 - 13 December 2006, 21:39
Volgorde ontluchten - door Marc1970 - 13 December 2006, 21:56
Volgorde ontluchten - door J.velde - 16 December 2006, 09:45
Volgorde ontluchten - door jos245 - 5 March 2007, 10:42

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volgorde remmen ontluchten 244? lenlux 3 6.825 21 October 2015, 21:18
Laatste bericht: lenlux
  Remmen ontluchten Volvodiesel 4 8.287 5 August 2010, 22:51
Laatste bericht: janspeed
  Ontluchten: rempedaal wordt niet hard daanheijn 21 17.505 5 January 2008, 11:59
Laatste bericht: daanheijn
  Remsysteem ontluchten jos 13 11.954 10 May 2006, 09:43
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)