9 December 2006, 12:33
een CBV is misschien een betere optie dan een dumpvalve
Control Bypass Valve: klepje dat je aansluit op je luchtinlaat voor je turbo en op je inlaatspruitstuk. Hierdoor blaast de turbo zijn eigen lucht in de rondte als ie niet wordt belast (bijv. bij het overschakelen).
Turbo blijft dan m.i. beter op toeren dan met een dumpvalve.
vlgs. mij een standaard bosch klep die verschillende merken gebruiken. Ik ga 'm op het werk bestellen voor de VW/AUdi 2.0 turbo motoren.
Enige wat ik ergens las is dat ie vermogens hoger dan 300pk niet aankan en dan kan gaan lekken.
Geen moooie pssst geluidjes, maar goed voor je turbo. En ik merk nu dat bij hard acceleren de turbo echt 'uitklapt' bij het overschakelen, dus hij moet ook ietsje sneller worden door beter oppakken.
Control Bypass Valve: klepje dat je aansluit op je luchtinlaat voor je turbo en op je inlaatspruitstuk. Hierdoor blaast de turbo zijn eigen lucht in de rondte als ie niet wordt belast (bijv. bij het overschakelen).
Turbo blijft dan m.i. beter op toeren dan met een dumpvalve.
vlgs. mij een standaard bosch klep die verschillende merken gebruiken. Ik ga 'm op het werk bestellen voor de VW/AUdi 2.0 turbo motoren.
Enige wat ik ergens las is dat ie vermogens hoger dan 300pk niet aankan en dan kan gaan lekken.
Geen moooie pssst geluidjes, maar goed voor je turbo. En ik merk nu dat bij hard acceleren de turbo echt 'uitklapt' bij het overschakelen, dus hij moet ook ietsje sneller worden door beter oppakken.