Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II
#52
Het belangrijkste bij het TIG lassen is dat je smelbad niet in aanraking komt met zuurstof, dat kan op verschillende manier:

-Backingas, is het mooiste maar wel wat lastiger, je hebt nl 2 flessen argon nodig, je moet de pijp aan een kant dicht maken en aan de andere kant er gas instoppen.

-vacuum, geen zuurstof is geen reactie, haast niet te doen voor de hobbyist

-Een truukje uit de praktijk dat ik zelf regelmatig toepas. De pijp aan de binnenkant volproppen met papier of d las aan de binnenkant intapen met schilders tape.


Dit werkt als volgt: het papier of tape gaat branden bij het lassen, voor de verbranding is zuurstof nodig, dur er is geen zuurstof meer aanwezig dat je smeltbad kan verstoren.

Mochten er mensen zijn die hun pijp tijdens de afsteldag met backinggas gelast willen hebben dan moet ik een extra fles argon regelen.

Gr

Joost
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord


Berichten in dit topic
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Jelmar - 14 November 2006, 00:16
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Jelmar - 14 November 2006, 20:27
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Ticcie - 19 November 2006, 13:39
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Jelmar - 19 November 2006, 18:34
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Jelmar - 3 December 2006, 17:24
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Jelmar - 3 December 2006, 22:32
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Jelmar - 4 December 2006, 18:40
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Jelmar - 6 December 2006, 18:32
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Jelmar - 6 December 2006, 23:47
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Jelmar - 7 December 2006, 18:28
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Jelmar - 8 December 2006, 00:10
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door JoostV6 - 8 December 2006, 00:13
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Ticcie - 11 December 2006, 23:29
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Ticcie - 12 December 2006, 11:48
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Jelmar - 14 December 2006, 14:43
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Ticcie - 14 December 2006, 21:18
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Ticcie - 15 December 2006, 17:15
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II - door Jelmar - 15 December 2006, 18:33

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo naar LH 2.4 HansDAF 0 111 20 July 2025, 23:42
Laatste bericht: HansDAF
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 3.084 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.975 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.647 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.793 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.427 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.115 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 8.209 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.430 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 12.134 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)