Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dumpvalve
#2
Een open dumpventiel opent bij een bepaald drukverschil en laat de overtollige lucht er uit, kort gezegd.

De aansluiting is erg simpel. De ene kant zit op je drukpijp, en dan heb je nog een aansluiting die achter de gasklep zit. Als je het gas loslaat en dus de klep sluit krijg je meer druk voor de klep dan er achter, en als het verschil te groot wordt opent de dump en dan krijg je dus het psssstt geluid.

Voordelen zijn dat je turbo langer mee gaat en dat hij nog steeds draait na het doorschakelen. Zonder dump wordt er druk opgebouwd en de turbo kan al snel niet meer pompen, en hij komt dan dus tot een vrij abrupte stop. Maar de meeste turbo's hebben een ingebouwde dump dus dat argument gaat eigenlijk niet op.
Het nadeel met een open dump en k-jet is dat je lucht naar binnen blijft halen terwijl de motor niks gebruikt. De motor krijgt dus te veel benzine in die tijd.

Sommige lui zeggen dat een open dump niet goed werkt met k-jet, en anderen zeggen dat het geen enkel probleem is. Ik heb het zelf nog niet kunnen proberen, maar dat komt van het voorjaar Smile
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord


Berichten in dit topic
dumpvalve - door eric vermeer - 5 December 2006, 21:01
dumpvalve - door nico_v - 5 December 2006, 23:27
dumpvalve - door TheSaint77 - 6 December 2006, 12:58
dumpvalve - door Ticcie - 9 December 2006, 12:33

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dumpvalve. Jelmar 40 24.320 12 September 2007, 22:33
Laatste bericht: Dopski
  Past een dumpvalve uit een 740? Vaan 1 2.098 18 August 2006, 14:12
Laatste bericht: Lukas Lagerweij

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)