16 November 2006, 14:37
Onze volvo heeft nu meer dan 600.000 km gelopen maar ik denk dat de verkoopbaarheid aardig geminimaliseerd is. Ook al bleek uit de laatste grote beurt (vorige week) dat de klepplaatjes nog wel even hebben (3,5) en met de beruchte test waarbij de olie dop wordt losgedraaid is er ook geen overdruk.
De enige reden die ik zelf had om een dergelijke auto te kopen (nou ja enige er waren er stiekem toch meer) was dat het een aardig experiment was voor bijzonder weinig geld. (De overige redenen waren ruimte, uiterlijk en veiligheid) Als er overdruk was in het blok dan had ik hem waarschijnlijk niet gekocht.
Ik denk dat ik bij verkoop het olieverbruik zou melden (alhoewel er niets te melden valt
), de kilometerstand en wat er recentelijk aan het blok is gedaan en eventueel andere zaken die iets kunnen vertellen over de motor. Het is nu ÃÂÃÂnmaal zo dat onze soort auto's vooral door liefhebbers worden gekocht. Onbekend maakt hier ook vaak onbemind.
Marc
De enige reden die ik zelf had om een dergelijke auto te kopen (nou ja enige er waren er stiekem toch meer) was dat het een aardig experiment was voor bijzonder weinig geld. (De overige redenen waren ruimte, uiterlijk en veiligheid) Als er overdruk was in het blok dan had ik hem waarschijnlijk niet gekocht.
Ik denk dat ik bij verkoop het olieverbruik zou melden (alhoewel er niets te melden valt

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting