Net terug van de keuring en: HIEP HOI! De Virgo's blijven!!
Niets frustrerender dan pas op vrijdag een brief ontvangen en zo het hele weekend moeten wachten alvorens actie te kunnen ondernemen. :roll: Als eerste ochtendlijke actie vandaag het keuringcentrum gebeld. Helaas was mijn contactpersoon vandaag afwezig en bijna afgepoeierd maar doorgevraagd naar een andere snuiter die me kon helpen.
Die snuiter hield aanvankelijk voet bij stuk en zei dat 185R14 90s de enige voor mijn wagen toegestane bandenmaat was. Achteraan mijn instructieboekje stond echter ook een 185 R 15 vermeld (ik had er eerst even overgekeken omdat zowel binnen de tankklep als in het boekje zelf alleen maar sprake was van 14" velgen. Op de achtercover van het boekje stond echter heel kleintjes toch een 15" vermeld), dus dat liet ik weten ook. Hij viel nogal uit de lucht en wou dat boekje dan wel eens zien, en - als dat zo was - een kopie ervan nemen. Aan de telefoon gelijk doorgevraagd hoe het zat met die conversie op basis van het Koninklijk Besluit (waaruit Tjoene geciteerd heeft), wat me nog het alternatief 195/70 R 15 opleverde. Het zag er naar uit dat de Virgo's sowieso konden blijven
Bij langsgaan bij de keuring boekje laten kopiëren en gelijk gekregen. Meer zelfs! De op mijn Volvo gemonteerde bandenmaat 195/60 R 15 werd zelfs alsnog goedgekeurd! Na omrekening van de voorgeschreven 185 R 15 bleek dat de 195's nog nèt binnen de toegestane afwijking vielen. Deze afloop was uiteraard zelfs nog mooier! De keuringmeester wou ter plaatse nog even controleren of op mijn Volvo daadwerkelijk die 195/60 R 15 zaten en heeft de nieuwe bevindingen in mijn dossier aangevuld, zodat de gelijkvormigheidsprocedure alsnog door zou kunnen gaan.
[-o<
Niets frustrerender dan pas op vrijdag een brief ontvangen en zo het hele weekend moeten wachten alvorens actie te kunnen ondernemen. :roll: Als eerste ochtendlijke actie vandaag het keuringcentrum gebeld. Helaas was mijn contactpersoon vandaag afwezig en bijna afgepoeierd maar doorgevraagd naar een andere snuiter die me kon helpen.
Die snuiter hield aanvankelijk voet bij stuk en zei dat 185R14 90s de enige voor mijn wagen toegestane bandenmaat was. Achteraan mijn instructieboekje stond echter ook een 185 R 15 vermeld (ik had er eerst even overgekeken omdat zowel binnen de tankklep als in het boekje zelf alleen maar sprake was van 14" velgen. Op de achtercover van het boekje stond echter heel kleintjes toch een 15" vermeld), dus dat liet ik weten ook. Hij viel nogal uit de lucht en wou dat boekje dan wel eens zien, en - als dat zo was - een kopie ervan nemen. Aan de telefoon gelijk doorgevraagd hoe het zat met die conversie op basis van het Koninklijk Besluit (waaruit Tjoene geciteerd heeft), wat me nog het alternatief 195/70 R 15 opleverde. Het zag er naar uit dat de Virgo's sowieso konden blijven

Bij langsgaan bij de keuring boekje laten kopiëren en gelijk gekregen. Meer zelfs! De op mijn Volvo gemonteerde bandenmaat 195/60 R 15 werd zelfs alsnog goedgekeurd! Na omrekening van de voorgeschreven 185 R 15 bleek dat de 195's nog nèt binnen de toegestane afwijking vielen. Deze afloop was uiteraard zelfs nog mooier! De keuringmeester wou ter plaatse nog even controleren of op mijn Volvo daadwerkelijk die 195/60 R 15 zaten en heeft de nieuwe bevindingen in mijn dossier aangevuld, zodat de gelijkvormigheidsprocedure alsnog door zou kunnen gaan.
[-o<
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)