Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Camber rechtsvoor
#9
Dit stond op brickboard:

I have both side tilted all the way in with -.5 of camber. It definitely made a change for the better. The factory setting was all the way in on the driver side and half way in on the passenger. All 240s were set up like this from the factory. The idea being that the car will pull toward the curb rather than oncoming traffic if the driver falls asleep. It didn't make a world of difference one way or another but definitely not the negative results you describe. The steering is very stable at high speed with positive initial turn and and even tire wear. -.5 camber will eliminate the gradual pull to the right which was set up from the factory.
Lowering the car will create more negative camber, not positive.

Interessante theorie. Kan alles aan een Volvo in termen van veiligheid worden uitgelegd?

Marc
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Berichten in dit topic
Camber rechtsvoor - door Marc1970 - 24 April 2006, 18:14
Camber rechtsvoor - door jos - 25 April 2006, 09:27
Camber rechtsvoor - door Marc1970 - 25 April 2006, 18:22
Camber rechtsvoor - door TheSaint77 - 25 April 2006, 21:40
Camber rechtsvoor - door jos - 26 April 2006, 09:59
Camber rechtsvoor - door Marc1970 - 30 April 2006, 00:21
Camber rechtsvoor - door Pierre van Aert - 30 April 2006, 12:08
Camber rechtsvoor - door Marc1970 - 10 July 2006, 18:34
Camber rechtsvoor - door Marc1970 - 29 September 2006, 21:22

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Camber+caster shims/opvulplaatjes, waar verkrijgbaar? Rob 145 4 4.458 9 May 2012, 02:42
Laatste bericht: Rob 145
  Negatief camber Jambon 22 19.335 9 August 2010, 22:00
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)