25 August 2006, 11:17
scimitar schreef:Bij gebruik van spacers, is er in Nederland wel een duidelijke beperking. De spoorbreedte wordt hierdoor beinvloed en dan mag eigenlijk niet van de RDW.
Spoorbreedte wordt gemeten op het punt waar de velg op de as gemonteerd wordt.
Uit mijn hoofd mag er maximaal 2% worden afgeweken van de spoorbreedte, zoals gemeten bij de typegoedkeuring. Bij een 240 komt dat dus maximaal op zo'n 15mm per wiel.
Bij gebruik van nog bredere spacers voldoet de wagen niet meer aan de typegoedkeuring. Zoals wel vaker mag er op dit gebied in NL erg weinig, in Duitsland en de UK mag bijna alles.
bij het gebruik van spacers bij wielen die een andere (hogere) et waarde hebben veranderd de spoorbreedte niet als je de goede spacers neemt.
Wel handig om te weten btw, ik wist niet dat die regel er was!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

