19 July 2005, 21:56
Hoera, ik ben er achter gekomen, waarom de ene Polar op LPG zoveel meer verbruikt dan de andere.
Er heb er een gehad met B230F, waaraan werkelijk alles aan vernieuwd is geweest op 5 jaar en 550.000 km. het verbruik bleef altijd constant 1 op 6 (actieradius max 210 km).
Mijn huidige 240 Polar LPG liep altijd 1 op 9,2, ik als een kind zo blij natuurlijk (want actieradius dus max 315 km).
Totdat de AMS regeleenheid doorbrandde, lopend stil zetten en daarna gewoon niet op LPG willen lopen, ook alle relais bleven muisstil.
Een gebruikte AMS erin (met dank aan Garage Goos) en ziedaar hij liep weer als vanouds.
Totdat de brandstofmeter zijn werk begon te doen, verbruik is nu in een keer gekelderd naar 1 op 7,5 en aan de motor afstelling is helemaal niets gedaan.
Ik ben er echter nu na enige tijd achter, dat het verbruik voornamelijk sterk gestegen is bij stadsverkeer, lange afstanden is verbruik wel iets meer geworden, maar minder dramatisch dan waar ik bang voor was, gelukkig.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee ?, dat de ene AMS regeleenheid zorgt voor meer verbruik dan de andere, is eigenlijk heel raar, want voor
de brandstofsamenstelling zorgt toch de verdamper ?
groetjes Pierre
Er heb er een gehad met B230F, waaraan werkelijk alles aan vernieuwd is geweest op 5 jaar en 550.000 km. het verbruik bleef altijd constant 1 op 6 (actieradius max 210 km).
Mijn huidige 240 Polar LPG liep altijd 1 op 9,2, ik als een kind zo blij natuurlijk (want actieradius dus max 315 km).
Totdat de AMS regeleenheid doorbrandde, lopend stil zetten en daarna gewoon niet op LPG willen lopen, ook alle relais bleven muisstil.
Een gebruikte AMS erin (met dank aan Garage Goos) en ziedaar hij liep weer als vanouds.
Totdat de brandstofmeter zijn werk begon te doen, verbruik is nu in een keer gekelderd naar 1 op 7,5 en aan de motor afstelling is helemaal niets gedaan.
Ik ben er echter nu na enige tijd achter, dat het verbruik voornamelijk sterk gestegen is bij stadsverkeer, lange afstanden is verbruik wel iets meer geworden, maar minder dramatisch dan waar ik bang voor was, gelukkig.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee ?, dat de ene AMS regeleenheid zorgt voor meer verbruik dan de andere, is eigenlijk heel raar, want voor
de brandstofsamenstelling zorgt toch de verdamper ?
groetjes Pierre