18 August 2006, 20:45
In dergelijke gevallen dat een garage misbruikt maakt van de "onwetendheid" of "onmondigheid" van de klant kan het goed helpen om de onderhandeling te laten voeren door een deskundige.
Na het lezen van al de berichten hier op het forum zou ik een jurist inschakelen die de garage in gebreken steld en ze een termijn geeft om het op te lossen omdat je anders naar de rechter stapt.
Mooi zou zijn als de ANWB als onafhankelijk deskundige dit voor je kan doen. Zij hebben niet alleen juridische kennis maar ook de technische kennis.
Een brief van de klant maakt geen indruk. Die praten ze wel omver. Maar van een jurist wel omdat ze dan merken dat het dan serieus aangepakt wordt. Als er dan ook nog technische kennis bij zit weten ze dat ze wel met een heel goed verhaal moeten komen.
Als de auto bij hun in onderhoud is zouden ze moeten weten hoe de staat van de auto is en moeten waarschuwen wanneer er iets van extra reparatie aan zit te komen. Als ze dat niet doen zijn ze in gebreken gebleven. Ik denk dat er juridisch wel meer te bedenken is waardoor ze fout zitten.
Maar een deskundige als ANWB en Consumentenbond kan daar veel meer over zeggen.
De aanpak moet niet bedreigend zijn maar bluffen (overbluffen) Als ze een rechtzaak verliezen kost ze dat meer dan de turbo repareren. Want uiteraard moet vermeld worden dat zij voor de kosten van de rechtzaak opdraaien.
Na het lezen van al de berichten hier op het forum zou ik een jurist inschakelen die de garage in gebreken steld en ze een termijn geeft om het op te lossen omdat je anders naar de rechter stapt.
Mooi zou zijn als de ANWB als onafhankelijk deskundige dit voor je kan doen. Zij hebben niet alleen juridische kennis maar ook de technische kennis.
Een brief van de klant maakt geen indruk. Die praten ze wel omver. Maar van een jurist wel omdat ze dan merken dat het dan serieus aangepakt wordt. Als er dan ook nog technische kennis bij zit weten ze dat ze wel met een heel goed verhaal moeten komen.
Als de auto bij hun in onderhoud is zouden ze moeten weten hoe de staat van de auto is en moeten waarschuwen wanneer er iets van extra reparatie aan zit te komen. Als ze dat niet doen zijn ze in gebreken gebleven. Ik denk dat er juridisch wel meer te bedenken is waardoor ze fout zitten.
Maar een deskundige als ANWB en Consumentenbond kan daar veel meer over zeggen.
De aanpak moet niet bedreigend zijn maar bluffen (overbluffen) Als ze een rechtzaak verliezen kost ze dat meer dan de turbo repareren. Want uiteraard moet vermeld worden dat zij voor de kosten van de rechtzaak opdraaien.