6 August 2006, 02:33
Banden en wegligging:
Neem banden die net zo breed zijn als de velg. Dus een 7 J velg, dan ook een 7" brede band.
Waarom ?
De band zal altijd iets rollen onder de velg. De wangen staan bij een te brede band scheef op de velg. Bij het nemen van een bocht zal de buitenste wang rechtop gaan staan en de binnenste nog schever gaan staan. Het loopvlak komt nu scheef op het asfalt te staan en zal niet de maximale grip hebben. Probeer de band dus zo uit te zoeken dat de wangen zo haaks mogelijk op de velg staan. Dan heb je het maximale loopvlak op het wegdek en voelt de band het strakst onder de auto.
Ik ben trouwens helemaal weg van Michelin Pilot Excalto. Wat een grip hebben die dingen ! Valt helaas weinig meer mee te driften...
Neem banden die net zo breed zijn als de velg. Dus een 7 J velg, dan ook een 7" brede band.
Waarom ?
De band zal altijd iets rollen onder de velg. De wangen staan bij een te brede band scheef op de velg. Bij het nemen van een bocht zal de buitenste wang rechtop gaan staan en de binnenste nog schever gaan staan. Het loopvlak komt nu scheef op het asfalt te staan en zal niet de maximale grip hebben. Probeer de band dus zo uit te zoeken dat de wangen zo haaks mogelijk op de velg staan. Dan heb je het maximale loopvlak op het wegdek en voelt de band het strakst onder de auto.
Ik ben trouwens helemaal weg van Michelin Pilot Excalto. Wat een grip hebben die dingen ! Valt helaas weinig meer mee te driften...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl