28 July 2006, 22:21
Vorige week kwam de IC kit uit de US aan, twee maanden onderweg geweest. De douane dacht vast dat het raket-onderdelen waren, en dat is natuurlijk ook een beetje waar.
Het bleek zelfs een Turbo + kit te zijn (relais en spullen voor een watergekoelde turbo erbij), maar vanmiddag eerst maar eens de basic dingen ingebouwd. Dat ging redelijk eenvoudig, wat improviseren met de bevestiging van de oliekoeler en bijsnijden van de luchtkap, maar het zit er in.
Nu nog een paar vragen:
- Op de metalen buis na de intercooler zit een nippel. Moet die ergens op worden aangesloten of kan die worden afgedopt?
- Moet de CO worden aangepast voor of na het verhogen van de turbodruk?
- Verder nog dingen die gebeuren moeten?
Ik hoop snel het verschil te voelen!
Groeten,
Arthur
P.S. Welke dubbelzijdige tape houdt het Intercooler-plaatje op zijn plek in zomer en winter?
Het bleek zelfs een Turbo + kit te zijn (relais en spullen voor een watergekoelde turbo erbij), maar vanmiddag eerst maar eens de basic dingen ingebouwd. Dat ging redelijk eenvoudig, wat improviseren met de bevestiging van de oliekoeler en bijsnijden van de luchtkap, maar het zit er in.
Nu nog een paar vragen:
- Op de metalen buis na de intercooler zit een nippel. Moet die ergens op worden aangesloten of kan die worden afgedopt?
- Moet de CO worden aangepast voor of na het verhogen van de turbodruk?
- Verder nog dingen die gebeuren moeten?
Ik hoop snel het verschil te voelen!
Groeten,
Arthur
P.S. Welke dubbelzijdige tape houdt het Intercooler-plaatje op zijn plek in zomer en winter?
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V