27 July 2006, 17:28
M&M schreef:eric vermeer schreef:ja klopt de gascomputer met die 5 witte conectors
het afstellen gaat als volgend
je zorgt dat de motor op temperatuur is
je zet de motor af
bij je gascomputer ligt er een blauw/witte draad met een stekker aan een zwarte draad deze maak je los
je legt de blauw/witte met een los kabeltje met zekering aan de plus op de accu
de zwarte laat je los liggen
nu start je de motor en gaat het lampje in de gasschakelaar knipperen
als hij constant brand geef je gas tot 3000toeren en houd je dit toerental precies vast
dan druk je op de gasknop en gaat het lampje weer groen knipperen
je houdt de motor nog steeds op 3000toeren na een tijdje gaat het lampje weer constant branden en dan is hij afgesteld en kun je gasloslaten en de motor afzetten en de blauw/witte draad weer op de zwarte aansluiten
ps als het lampje tijdens de procedure rood/groen gaat knipperen
dan moet je de motor stil zetten en helemaal opnieuw gaan beginnen
succes eric
Perfect, was eenvoudig uit te voeren met zo'n goede omschrijving en nu afwachten wat dit op het verbruik doet. Gisteren bij de APK keuring geweest en hier kreeg ik te horen dat het CO gehalte te hoog is, op LPG. Zal het opnieuw afstellen wat ik nunet gedaan heb ook een beter CO gehalte geven?
Vandaag bij de APK hercontrole geweest en het CO percentage is nu in orde bevonden

Eric, bedankt!
245DL 1980 USA