21 July 2006, 14:58
hallo,
wat voor 240 heb je nu? aan je naam te zien een 245superpolar uit 1991... 8)
Daar is ook een turbo motor in te zetten. Een B230FT uit een 740 of 940 vanaf 1990 past er relatief makkelijk in.. (electronica is makkelijk, gewoon plug and play, de rest is om zo wat schroeven).
voor LPG kun je ook gelijk al overgaan naar het megasquirt systeem.
Dan hoef je niet je 240 die je nu hebt weg te doen, en in te ruilen voor een 240 turbo, die vaak duur zijn, nog al eens willen roesten, minder zuinig, (soms) minder snel dan een B230FT, mindere airco, en 10 jaar ouder is..
Ik heb pas een oude 940 gekocht die gecrasht is. Daar zit een B230FK motor in, en die wil ik (samen met de versnellingsbak) in mijn 240 zetten. Als dat (ooit :oops: ) zo ver is post ik het wel hier :wink:
wat voor 240 heb je nu? aan je naam te zien een 245superpolar uit 1991... 8)
Daar is ook een turbo motor in te zetten. Een B230FT uit een 740 of 940 vanaf 1990 past er relatief makkelijk in.. (electronica is makkelijk, gewoon plug and play, de rest is om zo wat schroeven).
voor LPG kun je ook gelijk al overgaan naar het megasquirt systeem.
Dan hoef je niet je 240 die je nu hebt weg te doen, en in te ruilen voor een 240 turbo, die vaak duur zijn, nog al eens willen roesten, minder zuinig, (soms) minder snel dan een B230FT, mindere airco, en 10 jaar ouder is..
Ik heb pas een oude 940 gekocht die gecrasht is. Daar zit een B230FK motor in, en die wil ik (samen met de versnellingsbak) in mijn 240 zetten. Als dat (ooit :oops: ) zo ver is post ik het wel hier :wink:
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni