Haal de plus van de bobine, of de stekker uit de vliegwiel sensor. Geen vonk = geen brandstof. De brandstofpomp onder de auto is niet gezekerd maar als je echt zeker wilt zijn, kan je ook daarvan de stekker eruit halen.
Een mooie manier is de servicestekker te gebruiken, draad is rood denk ik, en zit ergens verstopt in de kabelboom op het schutbord of in de buurt van de linkerveerpoot. Die verleng je naar de plus en daarmee kan je de startmotor laten draaien zonder contactsleutel (bak in neutraal zetten). Elke andere manier om de startmotor te laten draaien zonder contact is ook prima natuurlijk
Bij het uit elkaar halen maakt de stand van zuigers e.d. niet uit, bij het in elkaar zetten zet je m in TDC van cil 1 en dan de merktekens op de tandwielen gebruiken om de riem erop te leggen.
Een mooie manier is de servicestekker te gebruiken, draad is rood denk ik, en zit ergens verstopt in de kabelboom op het schutbord of in de buurt van de linkerveerpoot. Die verleng je naar de plus en daarmee kan je de startmotor laten draaien zonder contactsleutel (bak in neutraal zetten). Elke andere manier om de startmotor te laten draaien zonder contact is ook prima natuurlijk
Bij het uit elkaar halen maakt de stand van zuigers e.d. niet uit, bij het in elkaar zetten zet je m in TDC van cil 1 en dan de merktekens op de tandwielen gebruiken om de riem erop te leggen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969