Dat zijn geinflateerde prijzen voor unica, en een 240 is nog lang geen zeldzaamheid. Een investering wordt het ook nooit. Het is een auto die lang mee gaat, hoedanook. Op de gekste plekken kom ik nog perfecte 240's tegen.
Voor dat soort geld zou alles origineel en als nieuw of beter mogen zijn, zoals alle rubbers van het onderstel. Een airco zou dan bijvoorbeeld omgebouwd zijn naar moderne koelgassen. Geen lekkende keerringen. Wiellagers vet vervangen en gesteld, nieuwe remschijven en -slangen, geen gebarsten plastic, nieuwe bedrading naar de achterklep. Handrem van een automaat wordt zelden gebruikt, ff testen
Voor 15K heb je 3 turbo 940's met het complete Volvo gevoel, en eerlijk gezegd nog praktischer (achterbank, milieuzones), stiller en sneller dan de 240.
Tegen roest zou je de deuren en dorpels s goed kunnen doorspoelen en drogen. Blad uit de dorpels halen. De achterste wielkasten en de naad binnen-buitenplaat ook, en een nieuw laagje teer erop. Achter de achterbumper gaat t ook snel roesten, en de onderranden van de achterramen
Voor dat soort geld zou alles origineel en als nieuw of beter mogen zijn, zoals alle rubbers van het onderstel. Een airco zou dan bijvoorbeeld omgebouwd zijn naar moderne koelgassen. Geen lekkende keerringen. Wiellagers vet vervangen en gesteld, nieuwe remschijven en -slangen, geen gebarsten plastic, nieuwe bedrading naar de achterklep. Handrem van een automaat wordt zelden gebruikt, ff testen
Voor 15K heb je 3 turbo 940's met het complete Volvo gevoel, en eerlijk gezegd nog praktischer (achterbank, milieuzones), stiller en sneller dan de 240.
Tegen roest zou je de deuren en dorpels s goed kunnen doorspoelen en drogen. Blad uit de dorpels halen. De achterste wielkasten en de naad binnen-buitenplaat ook, en een nieuw laagje teer erop. Achter de achterbumper gaat t ook snel roesten, en de onderranden van de achterramen
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

