8 May 2025, 22:36
Ik ben al heel wat jaren Volvo-loos. En dan begint het weer te kriebelen. Ik wil een oldtimer/youngtimer Volvo die ik dagelijks kan gebruiken (hoeft niet, we hebben nog 2 auto's).
Afgelopen week heb ik in Haarlem bij een 240 specialist een prachtige donkergrijze '90 240 2.3 automaat met >300K op de teller gezien en gereden. De auto komt uit California en lijkt in topconditie. Ik heb geen roest kunnen ontdekken. Hij reed fantastisch! Inclusief airco (pomp is kapot maar die wordt vervangen). De auto kost ruim 15K.
Komende zaterdag gaan we naar een andere specialist in Helmond waar een witte 2.3 automaat staat. Ook deze kost >15K.
Wat mogen we verwachten van een 240 in deze prijsklasse? Ik heb er geen ervaring mee.
Als de 240 echt roestvrij is, heeft iemand ervaring met een anti-roest behandeling? Is dat aan te raden? En wat kost zo'n behandeling ongeveer?
Afgelopen week heb ik in Haarlem bij een 240 specialist een prachtige donkergrijze '90 240 2.3 automaat met >300K op de teller gezien en gereden. De auto komt uit California en lijkt in topconditie. Ik heb geen roest kunnen ontdekken. Hij reed fantastisch! Inclusief airco (pomp is kapot maar die wordt vervangen). De auto kost ruim 15K.
Komende zaterdag gaan we naar een andere specialist in Helmond waar een witte 2.3 automaat staat. Ook deze kost >15K.
Wat mogen we verwachten van een 240 in deze prijsklasse? Ik heb er geen ervaring mee.
Als de 240 echt roestvrij is, heeft iemand ervaring met een anti-roest behandeling? Is dat aan te raden? En wat kost zo'n behandeling ongeveer?

