30 March 2025, 14:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 March 2025, 14:12 door 940 station 1992.)
Bedankt voor de informatie.
Ik heb zojuist de Volvo een klein half uur stationair laten lopen tot de ventilator aansloeg.
Heb al die tijd naar het koelstofreservoir staan kijken (met deksel eraf uiteraard
), en in begin bij koude motor en na paar minuten zag ik 2 bellen boven komen. Toen een hele tijd niets. En toen de ventilator aansloeg waren er meer bellen waarneembaar.
Carterventilatie pot en slangen waren ook goed olie besmeurd.
Denk dat we dan wel weten wat de oorzaak nu is...?
Of is het normaal dat er zo af en toe bellen in koelvloeistofreservoir voorkomen?
Heb ook nog even bij uitlaat geroken, kwam licht witte/grijze rook uit, en rook naar mijn idee zoetig...
Is het aan te bevelen een test setje die je op koelvloeistofreservoir aansluit aanschaf om zeker te zijn of is het wel duidelijk nu?
Ik heb zojuist de Volvo een klein half uur stationair laten lopen tot de ventilator aansloeg.
Heb al die tijd naar het koelstofreservoir staan kijken (met deksel eraf uiteraard

Carterventilatie pot en slangen waren ook goed olie besmeurd.
Denk dat we dan wel weten wat de oorzaak nu is...?
Of is het normaal dat er zo af en toe bellen in koelvloeistofreservoir voorkomen?
Heb ook nog even bij uitlaat geroken, kwam licht witte/grijze rook uit, en rook naar mijn idee zoetig...
Is het aan te bevelen een test setje die je op koelvloeistofreservoir aansluit aanschaf om zeker te zijn of is het wel duidelijk nu?