21 February 2025, 17:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 February 2025, 17:06 door Marc1970.)
https://www.240turbo.com/clutchdiagcable02.jpg
Er is een verband tussen één en ander, zie afbeelding. ALs je een koppelingspedaal hebt met een veer die de pedaal OMLAAG drukt (dus spanning op het hele systeem houdt), heb je een druklager met 'preload' en hoort er geen return spring bij de arm. Dit druklager is gemaakt om altijd contact te houden met de vingers van de schotelveer in de koppeling
(er vanuit gaande dat de goede combi plaat/drukgroep/druklager gemonteerd is uiteraard).
Vroeger, als bij mijn 140, heeft de koppelingspedaal een veer die hem OMHOOG drukt, en een return spring die het druklager ontlast/lost van de schotelveer.
Er is een verband tussen één en ander, zie afbeelding. ALs je een koppelingspedaal hebt met een veer die de pedaal OMLAAG drukt (dus spanning op het hele systeem houdt), heb je een druklager met 'preload' en hoort er geen return spring bij de arm. Dit druklager is gemaakt om altijd contact te houden met de vingers van de schotelveer in de koppeling
(er vanuit gaande dat de goede combi plaat/drukgroep/druklager gemonteerd is uiteraard).
Vroeger, als bij mijn 140, heeft de koppelingspedaal een veer die hem OMHOOG drukt, en een return spring die het druklager ontlast/lost van de schotelveer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969