19 February 2025, 22:09
Bij de M40 onder de 140 zit er een dwarsbalkje achter de bak waar de uitlaat aan hangt, en in het andere uiteind van dat balkje zit een keurig gat voor de return spring.
Bij de 240 zit dat dwarsbalkje er niet, de uitlaat hangt aan het koppelinghuis. Zodoende gaat de veer naar de draagbalk van de bak, ergens in het midden. Foto's in de boeken leveren niks op kwa bevestiging.
Ergens in 1981 heeft Volvo het druklager veranderd, waardoor ook de return spring overbodig werd. Misschien hoeft ie er helemaal niet op. Hier nog wat ideetjes over de veer: https://turbobricks.com/index.php?thread...40.343882/
Bij de 240 zit dat dwarsbalkje er niet, de uitlaat hangt aan het koppelinghuis. Zodoende gaat de veer naar de draagbalk van de bak, ergens in het midden. Foto's in de boeken leveren niks op kwa bevestiging.
Ergens in 1981 heeft Volvo het druklager veranderd, waardoor ook de return spring overbodig werd. Misschien hoeft ie er helemaal niet op. Hier nog wat ideetjes over de veer: https://turbobricks.com/index.php?thread...40.343882/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

