6 February 2025, 00:01
Hallo Danny, welkom hier.
De Volvo's hier zijn meestal nog de achterwielaangedreven versies, meest Volvo 140/164/240/260/700/900.
Jouw S60 is dus relatief nieuw.
Nieitemen, zlef een XC&0 gehad van zelfde bouwjaar. Bekende euvels zijn dat de temperaturusensor stuk kan zijn, dan denkt ie in jouw geval dat het dus al veel te warm is.?
Het is een complex zelfdenkend systeem, van temp.sensor, die kleppen aanstuurt om de juiste temperaturu lucht in te blazen. De radiator is altijd warm (bij de ouse regel je de koelvloeistofstroom door de kachelradiator, bij deze regelen kleppen de luchtsroom door de altijd hete radiator).
Kleppen zijn (meen ik) stappenmotortjes, kunnen ook stuk. Je hebt wel luchtstroom, dus de slangen zouden dan waarschijnlijk wel goed moeten zitten.
een 2005 kun je bij een garage laten (of iemand met VADIS/VIDA of zo) uit laten lezen. Misschien ligt daar een belangrijke tip?
Succes!
De Volvo's hier zijn meestal nog de achterwielaangedreven versies, meest Volvo 140/164/240/260/700/900.
Jouw S60 is dus relatief nieuw.
Nieitemen, zlef een XC&0 gehad van zelfde bouwjaar. Bekende euvels zijn dat de temperaturusensor stuk kan zijn, dan denkt ie in jouw geval dat het dus al veel te warm is.?
Het is een complex zelfdenkend systeem, van temp.sensor, die kleppen aanstuurt om de juiste temperaturu lucht in te blazen. De radiator is altijd warm (bij de ouse regel je de koelvloeistofstroom door de kachelradiator, bij deze regelen kleppen de luchtsroom door de altijd hete radiator).
Kleppen zijn (meen ik) stappenmotortjes, kunnen ook stuk. Je hebt wel luchtstroom, dus de slangen zouden dan waarschijnlijk wel goed moeten zitten.
een 2005 kun je bij een garage laten (of iemand met VADIS/VIDA of zo) uit laten lezen. Misschien ligt daar een belangrijke tip?
Succes!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

