26 January 2025, 18:12
Een jaar later nog maar eens een update. Dat krijg je er van als je verschillende auto's mee hebt om mee te rijden.
Inmiddels is dat hele remmerijprobleem opgelost: ik heb twee nieuwe klauwen aan de voorkant gemonteerd; er was er één lek.
Daarna ontlucht volgens de officiële methode. Die loste mij dan ook een andere vraag op: waarom zitten er eigenlijk drie ontluchtingsnippels aan zo'n klauw? Ik sleutel al 30 jaar aan 240's en ik heb dat nooit geweten. Tot nu dus...
Lang verhaal kort: na vervangen van de voorste klauwen, nieuwe remolie en goed ontluchten, is mijn rempedaal keihard en de auto remt weer als nieuw.
Inmiddels is dat hele remmerijprobleem opgelost: ik heb twee nieuwe klauwen aan de voorkant gemonteerd; er was er één lek.
Daarna ontlucht volgens de officiële methode. Die loste mij dan ook een andere vraag op: waarom zitten er eigenlijk drie ontluchtingsnippels aan zo'n klauw? Ik sleutel al 30 jaar aan 240's en ik heb dat nooit geweten. Tot nu dus...
Lang verhaal kort: na vervangen van de voorste klauwen, nieuwe remolie en goed ontluchten, is mijn rempedaal keihard en de auto remt weer als nieuw.
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)

