19 July 2024, 17:18
Dat is allemaal te doen natuurlijk, een dorpel vouw je zo uit platte plaat. De hele lengte is ook te koop, als reparatiestuk. Let er op dat men de roest netjes vierkant eruit zaagt (dus het gat wordt eerst veeeeel groter), de flens onderin opzuivert en zo nodig aanvult, en dan het nieuwe stuk er tegenaan. Beetje overlap mag best, voor een echte restauratie zou je het nieuwe stuk er vlak met het originele in gaan puzzelen.
Bodemplaat is nog wat makkelijk want van bovenaf te lassen. Voor de bodem is het leuk als de originele lasnaden en plaatdelen gevolgd worden maar het hoeft niet. Dicht is dicht.
Een beetje aandacht voor de aanhechting van de diverse kriksteunen en de ontwateringsgaten is ook een goede zaak.
Maar als iemand voorstelt er een stuk ff overheen te lassen, niet doen.
Er zijn APK regels voor roest reparaties, zoek maar op. Roestreparaties tijdens de APK gemeten moet blank aangeleverd wordt bij de herkeuring, maar als je dingen oplost vóór de keuring, mag je er verf teer whatever overheen smeren tot het er leuk uit ziet.
Bodemplaat is nog wat makkelijk want van bovenaf te lassen. Voor de bodem is het leuk als de originele lasnaden en plaatdelen gevolgd worden maar het hoeft niet. Dicht is dicht.
Een beetje aandacht voor de aanhechting van de diverse kriksteunen en de ontwateringsgaten is ook een goede zaak.
Maar als iemand voorstelt er een stuk ff overheen te lassen, niet doen.
Er zijn APK regels voor roest reparaties, zoek maar op. Roestreparaties tijdens de APK gemeten moet blank aangeleverd wordt bij de herkeuring, maar als je dingen oplost vóór de keuring, mag je er verf teer whatever overheen smeren tot het er leuk uit ziet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

