17 December 2023, 17:15
Da's mooi balen!
Veren is al veel over geschreven en over gediscu-zeurd.
De ideale setup is erg persoonlijk, dus vele meningen.
Een aantal zaken die mee kunnen spelen:
- rij je vaak met veel gewicht achterin, of eigenlijk nooit?
- heb je een (grote) LPG tank achterin, dan is dat ook stukje extra gewicht.
De achterveren komen in 12, 13 en 14 mm.
Dat verschil klinkt marginaal, maar 14 is 2maal zo stijf als 12.
Hier wordt e.e.a. al besproken, met ook wat ervaringen van diverse personen.
Zelf rij ik zelden zwaar belast. De 45Lbruto LPG tank voegt daar niet echt veel aan toe. En de verzwaarde 14mm veren rij k nu al ruim 15 jaar mee, maar vind ik eigenlijk te stug, wil dus eens terug naar 13mm om te proberen (heb ik al gebruikte van liggen).
Waar waarschijnlijk iedereen het wel over eens zal zijn: altijd links en rechts hetzelfde doen!
Veren is al veel over geschreven en over gediscu-zeurd.

De ideale setup is erg persoonlijk, dus vele meningen.
Een aantal zaken die mee kunnen spelen:
- rij je vaak met veel gewicht achterin, of eigenlijk nooit?
- heb je een (grote) LPG tank achterin, dan is dat ook stukje extra gewicht.
De achterveren komen in 12, 13 en 14 mm.
Dat verschil klinkt marginaal, maar 14 is 2maal zo stijf als 12.
Hier wordt e.e.a. al besproken, met ook wat ervaringen van diverse personen.
Zelf rij ik zelden zwaar belast. De 45Lbruto LPG tank voegt daar niet echt veel aan toe. En de verzwaarde 14mm veren rij k nu al ruim 15 jaar mee, maar vind ik eigenlijk te stug, wil dus eens terug naar 13mm om te proberen (heb ik al gebruikte van liggen).
Waar waarschijnlijk iedereen het wel over eens zal zijn: altijd links en rechts hetzelfde doen!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

