22 October 2023, 20:40
De LPG unit is een soort parasiet van de benzine ECU, hij onderschept simpelweg de openingstijden voor de benzine injectoren en rekent die razendsnel om naar soortgelijke waardes voor LPG. De systemen hebben geen weet van elkaar en vertellen elkaar niks.
De benzinedruk wordt gemaakt door de pomp onder de stoel, en geregeld door een tonnetje voorop de injectorrail, met een vacuumslangetje eraan. Dat deel moet wel kloppen om goed op benzine te draaien. Tonnetje lekt intern wel s. De ECU kan dat tot zekere hoogte compenseren mbv van de lambda sonde etc, maar dan krijg je wel afwijkende benzine-waardes.
En goed op benzine draaien is weer nodig om goed op LPG te draaien in deze opzet.
Ca. 1 per maand start mijn 940 na twee omwentelingen, dus het kan wel. Maar meest gaat er 3-4 seconde overheen. Ik start geen hele accu leeg.
De benzinedruk wordt gemaakt door de pomp onder de stoel, en geregeld door een tonnetje voorop de injectorrail, met een vacuumslangetje eraan. Dat deel moet wel kloppen om goed op benzine te draaien. Tonnetje lekt intern wel s. De ECU kan dat tot zekere hoogte compenseren mbv van de lambda sonde etc, maar dan krijg je wel afwijkende benzine-waardes.
En goed op benzine draaien is weer nodig om goed op LPG te draaien in deze opzet.
Ca. 1 per maand start mijn 940 na twee omwentelingen, dus het kan wel. Maar meest gaat er 3-4 seconde overheen. Ik start geen hele accu leeg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

