12 March 2023, 12:32
Thanks! Lege blikjes heb ik niet waargenomen. Eerder lijkt het iets richting dreunend, alsof je met harde banden over ruw asfalt rijdt, je lijkt dat ook een beetje te voelen in het gaspedaal. Bij 90+ volgas/de tunnel uit is dit het duidelijkst. Opening van het puntje staat op 0,4 mm en ziet er niet al te ingebrand uit. Voor het checken van de timing heb ik geen spullen dus daar zal ik hulp voor moeten inroepen. Bobine en voorschakelweerstand worden niet of nauwelijks warm.
Een Kreidler of Zundapp heb ik nooit gehad, daar ben ik te laat voor geboren vrees ik. Ik heb hem niet zelf afgesteld dus weet niet goed hoe hij afgesteld is.
Nieuwe waarnemingen: als ik een flink stuk op de snelweg heb gereden en afrem/bijna stilsta voor het stoplicht duikt het toerental een eind onder de 1000 rpm (net geen controlelampjes aan/gas bijgeven nodig) en herstelt zich dan binnen een paar seconden naar de normale waarde.
Een Kreidler of Zundapp heb ik nooit gehad, daar ben ik te laat voor geboren vrees ik. Ik heb hem niet zelf afgesteld dus weet niet goed hoe hij afgesteld is.
Nieuwe waarnemingen: als ik een flink stuk op de snelweg heb gereden en afrem/bijna stilsta voor het stoplicht duikt het toerental een eind onder de 1000 rpm (net geen controlelampjes aan/gas bijgeven nodig) en herstelt zich dan binnen een paar seconden naar de normale waarde.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km